De kunst van het leven is thuis te zijn alsof men op reis is.
Godfried Bomans
Services
De receptie van Résidence Château Bleu wordt in de ochtenduren bemand door een receptioniste, die in de eerste plaats tot taak heeft om gasten of leveranciers te verwelkomen en wegwijs te maken. Bewoners kunnen bij haar terecht voor reparatieverzoeken, reserveringen, boodschappen en overige services. Het dagelijks onderhoud van het gebouw wordt verzorgd door een huismeester.
Culinair
In het restaurant op de beletage wordt dagelijks tussen 18.30 en 20.00u een driegangenmaaltijd geserveerd voor de bewoners die er voor kiezen om – al dan niet vergezeld van gasten – van deze service gebruik te maken. Wie liever (met of zonder gasten) in zijn appartement dineert, kan de maaltijd daar laten bezorgen, desgewenst met bediening. In alle gevallen kan men gebruikmaken van een keuzemenu of van een menu à la carte.
Het restaurant en de andere gemeenschappelijke ruimten kunnen worden gereserveerd voor vergaderingen, (besloten) verjaardags- of familiefeestjes, of andere particuliere ontvangsten. Voor privé-gasten zijn enkele logeerkamers beschikbaar.
Vitaliteit
Gezondheidszorg behoort niet tot het servicepakket. Uitgangspunt is dat bewoners zelfstandig wonen en zelfredzaam zijn. Bij ziekte of ongeval kan (voor eigen rekening en risico) een beroep worden gedaan op reguliere zorg.
Kosten
Wie kiest voor stijl, rust en comfort, die weet dat hij wordt geconfronteerd met hogere tarieven. De marktwaarde van elk appartement is sterk afhankelijk van de oppervlakte en de staat van onderhoud, maar daarnaast ook van de vraag. De servicekosten bestaan deels uit een bijdrage aan de VvE (gebouw- en grond-gerelateerde uitgaven) en deels uit een bijdrage aan de Coöperatie (service-gerelateerde uitgaven).